Müşteri Haklarını Koruma Kurulu

Müşteri Hakları Koruma Kurulu Önerileri

Öneriler arasında arama yapabilirsiniz.

Tarih : 05-12-2017

Sayın Müşterilerimiz, 

Gümrük ve Ticaret Bakanımız Sayın Bülent TÜFENKCİ, ordino konusunda devamlı açıklamalar yapıyor fakat acenteler bahşiş istemeye devam ediyor. 

Bakanımızın 04.12.2017 tarihli Dünya Gazetesinde yayınlanan "Biz Gümrük Olarak Ordino Belgesi İstemiyoruz" başlıklı röportajını ekte bilgilerinize sunarız.

Gümrük ve Ticaret Bakanımızın

Tarih : 05-12-2017

Sn. Müşterilerimiz;

Ekteki yazı ile Gemlik Gümrük Müdürlüğü mükelleflerini koruduğunu göstermiştir. Limanın kendi haklarını aşan uygulamalarını kaldırmalarını talep etmiştir. 

Gümrük Müdürü Sn. Muammer ÜNAL’ ı tebrik ederiz.

Saygılarımızla.

Gemlik Gümrük Müdürlüğü'nün Limana Tebligatı Ref:20171201-12

Tarih : 05-12-2017

Sn. Müşterilerimiz ;

Çok dikkatli olmanız gerekiyor, Gümrük Vergi Beyanlarınızda sizlere problemler getirebilecek uygulamalar yapılıyor. 

Bu konu hakkında kurulumuz tarafından hazırlanmış olan bilgilendirme metni ekte tarafınıza sunulmaktadır. 

Saygılarımızla, 

Dikkat! Fark Etmemeniz Halinde Büyük Sorunlarla Karşılaşabilirsiniz.Ref:20171201-11

Tarih : 05-12-2017

Liman, geçici depo ve antrepo  çıkışlarında yapılan işlemlere ilişkin, kurulumuz tarafından, hazırlanan bilgilendirme notu ekte tarafınıza sunulmaktadır.

 

Liman, Geçici Depo ve Antrepo Çıkışlarına İlişkin Bilgilendirme Ref.20171129-09

Tarih : 05-12-2017

Bildiğiniz üzere, UGM olarak, müşavirliğini yapmakta olduğumuz firmaların gelen yüklerine ilişkin gümrükleme işlemlerinin yapılabilmesi için ilgili evrakların alımı aşamasında acentalara yapılan ordino ve benzeri isimler altındaki ödemelerini dekontlara "ihtirazi kayıt şerhi" düşerek yapmaktayız.


Ekte, parası peşin yatırılmış olmasına karşın, "ihtirazi kayıt şerhi" sebebiyle, evrakların tesliminden imtina eden bir acentaya hitaben, müşterimizden izin alınarak, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) aracılığı ile göndermiş olduğumuz İhtarname'yi görebilirsiniz (bilgi gizliliği sebebi ile firma ünvanı gizlenmiştir).


İhtirazi kayıt, alacaklının bazı hakları ileride kullanmakta serbest bulunduğuna dair irade açıklamasıdır, yasal bir haktır ve engellenemez. Hakka ilişkin irade beyanının karşı tarafa ulaşması yeterlidir, hüküm ifade etmesi için karşı tarafın kabul beyanına ihtiyaç yoktur.

Ref.201711-08-1

Ref.201711-08-2

İhtirazi kayıt şerhi sebebiyle evrak vermekten imtina eden acenteye yük bazında gönderilen ihtarname. mhkk örnek paylaşımı. Ref.201711-08

Tarih : 05-12-2017

Taşıyıcı veya acentelerin varsa sözleşmeniz dışı veya Türk Medeni , Ticaret , Borçlar Kanunu gibi kanunlarla ve uluslararası taşıma hukukları ile yükümlü oldukları davranışları sergilemeyip , sorumluluk harici kötü niyetle uyguladıkları para alma istekleri karşısında  faturalarına itiraz ederek konuya tepki göstermenizin yanı sıra bunun devam etmemesi için ek örnekteki genel ihtarınız sizin haklarınız ve ileride karşılaşabileceğiniz sorular için kendinizin bilerek ödemediğiniz zorla ödediğinizin ve bu sebeple defterlerinizde olduğunun delili olacaktır ve yazım şekli ile nakliyeci ve acenteyi dürüstlük ilkelerine davet eden bir bildirimdir.  Bunu çalışmış olduğunuz ve çalışacağınız acentelere KEP kayıtlı elektronik posta veya noter kanalı ile göndermenizi ve bir nüshasını muhasebenizde saklamanızı görevimiz gereği bildiririz.

ÖNEMLİ Bilgilendirme Hukukçunuzla görüşmenizi rica ederiz. Ref.201711-07

Tarih : 05-12-2017

Akdeniz İhracatçı Birlikleri'nin yapmış olduğu çalışmaya istinaden yayınladığı "Basın Bülteni" ve yorumlarımızı  ekte bilgilerinize önemle sunarız.


Ref20171127-06-1   

Ref20171127-06-2


Akdeniz İhracatçı Birlikleri yazısı. Ref20171127-06

Tarih : 05-12-2017

Taşıyıcı/Acentelerin vesaik tesliminde yasal olmayan ücret talepleri hakkında İstanbul Ticaret Odası bildiriyi bugün resmi web sitesine ( www.ito.org.tr ) ekleyerek , Tüm üye ve Tüm Sivil Toplum Kuruluşlarınada deklere etmiştir.

Duyuruya yandaki link üzerinden ulaşabilirsiniz.

İstanbul Ticaret Odası Bildirisi. Ref20171124-05

Tarih : 05-12-2017

Kurulumuzun güncellediği dosyayı, inceleyerek hukuk müşavirlerinizle referans olarak paylaşmanız amacı ile ekte bilgilerinize sunarız.

UGM Müşteri Hakları Koruma Kurulu bilgilendirmesi. Ref20171123-04.pdf

Tarih : 05-12-2017

Kurulumuzun güncellediği dosyayı, inceleyerek hukuk müşavirlerinizle referans olarak paylaşmanız amacı ile ekte bilgilerinize sunarız.

UGM Müşteri Hakları Koruma Kurulu bilgilendirmesi. Ref20171122-03

Tarih : 05-12-2017

Kurulumuzun güncellediği soru cevap içerikli  dosyayı, inceleyerek hukuk müşavirleriniz ile referans olarak paylaşmanız amacı ile ekte bilgilerinize sunarız.

Soru Cevap şeklinde Müşteri Hakları Koruma Kurulu tarafından bilgilendirme.Ref20171120-02

Tarih : 05-12-2017

Sayın Müşterilerimiz,

Öncelikle, UGM Gümrük Müşavirliği bünyesinde, yönetmeliği ve kuruluşu geçen hafta tamamlanmış bulunan “MÜŞTERİ HAKLARINI KORUMA KOMİTE” mizin faaliyete başlamış olduğunu bildirmekten mutluluk duyduğumuzu belirtmek isteriz. Buraya yapacağınız bildirimleri, paylaşımlarınızı, deneyimlerinizi değerlendirerek, bilebildiğimiz konuları, deneyimlerimizi, sıkıntıları birlikte paylaşıp birlikte çözüm aramak ve yardımcı olabilmek ilkesi ile hareket edilecektir.

Sizlerle şu an ekte bulunan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB), EKİM 2017 tarihli “Doing Business / İş Yapma Kolaylığı” endeksini kendi yorumlarımız ile birlikte paylaşmak istedik. Orijinal sunum da ekte yer almaktadır. TOBB, ilgili raporu hükümetle önerileri ile paylaşmıştır. İlgili raporda ihracat ve ithalat süreçleri – ortalama USD bazı maliyetler belirlenmiş, süreçler hızla dış ticaretini yükselten özelliğe sahip bir ülke olan Güney Kore ile kıyaslanmıştır.

Rapor, incelendiğinde firmamız görüşüne göre; “İthalat süre kaybı ve maliyetlerine etki eden büyük bir payın forwarder tabir edilen taşıyıcı şirket  acentalarından kaynaklandığı, TTK Madde 113’e göre, taşıyanın Türk Borçlar Kanunu 66/III  ve Uluslarası Taşıma Anlaşmaları gereği organizasyon sorumluluğu gereğince düzenlediği  acentalık sözleşmesine göre, ücret alan bu acentaların, hem taşıyanın maliyetini yükselttikleri hem de yasalar dışına çıkarak, alıcı veya gönderenden gerçekte var olmayan isimler ve tabirler karşılığı faturalar ile tüccarın işini sonuçlandırma çabasını kötü niyetle kullanarak, TTK Madde 119 gereği hapis hakkı kullanma tehdidi ile ve TTK Madde 55 /7 ve 8’de tariflendiği şekilde para talepleri ile dış ticaretimizde süre ve maddi kayıplara sebebiyet verdikleri, hava limanlarında  liman işletmesi ve yetkilendirilmiş yer hizmet kuruluşları tarafından verilen servislerin ücretleri taşıyan havayolu tarafından ödendiği navlunun içerisinde maliyetlendirildiği halde, limanlarda  yanaşma ücreti donatan tarafından ödendiği ve boşaltma hizmeti, ilgili liman işletmesi tarafından faturalandırıldığı halde, forwarder / taşıyanın acentası yine bu acentalık hizmeti ücretini taşıyandan aldığı /alması gerektiği halde yine mesnetsiz sahte isimler altında, birçok isimler altında faturalar halinde ihracat veya ithalatçının zor durumundan faydalanarak paralar istemektedir.”

Güney Koreli bir firma ithalat yaptığında 315 USD masrafa katlanırken, Türkiye’de bir dış ticaret firması, bunun iki katından fazla bir maliyet ile, 655 USD’lik bir maliyeti üstlenmektedir. 

İhracata ilişkin karşılaştırma yapıldığında ise şirket görüşümüze göre; “Yine taşıyan şirket nakliye fiyatının içerisinde hesaplanarak satılmış bir taşıma navlunun kapsamında bulunan acentanın /forwarder’ın  acentalık sözleşmesi içerisinde bulunup taşıyandan /donatandan aldığı ücretlerin (TTK Madde 113) yanı sıra ihracatçılarımızın  bir an önce yükleme belgesi alarak mal bedeline kavuşma isteklerindeki zor durumlarını kullanarak TTK Madde 55/7-8’ de belirtildiği şekilde haksız rekabet ve sebepsiz zenginleşmeyi oluşturmaktadır.”

Güney Kore’li bir şirket ihraç edeceği emtia için 185 USD harcarken, Türk ihracatçı ise iki katı üstü bir maliyete katlanmaktadır.

Tabi ki, bunların sebebi dış ticaret firmalarımızın taşıma hukuku konusunu bilmemeleri değil, taşıyıcı acentalarının taşıyıcı firmalara, aldıkları bu ücretlerin Türkiye’deki kanunlar gereği olduğunu !! belirtmeleri ve firmalarımızı bu faturalarını ödemeye zorlamalarıdır.

TİM Bildirisi

Doing Business-Dış Ticaret TOBB çalışması

TOBB Çalışması ve TİM Bildirisi. Ref20171117-01